بهترین روش کاشت مو کدام است؟

بهترین روش کاشت مو

در ایران سه روش کاشت مو وجود دارد که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. و آن روش ها FUE، DHI و FUT می باشد. در حالی که آنها نتایج مشابهی ایجاد می کنند و تنها تفاوت هایی بین این تکنیک ها وجود دارد که هنگام تصمیم گیری باید با آنها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین روش را انتخاب کنید تا نتیجه مطلوب برای شما حاصل شود. بهترین روش کاشت مو را می توانید با مشورت پزشک خود انتخاب کنید.

 

FUE چیست؟

FUE یکی از رایج ترین روش کاشت مو است. می توان از آن برای یک منطقه ای بزرگ استفاده کرد و آثار قابل مشاهده ای از خود باقی نمی گذارد، زیرا موها به صورت جداگانه برداشته می شوند. ممکن است برخی از اسکارهای کوچک ظاهر شوند، اما نباید قابل توجه باشند. این روش بسیار ایمن در نظر گرفته می شود و درصد موفقیت بالایی دارد. با این حال، به دلیل ماهیت این روش، تکمیل آن زمان بیشتری (6 الی 8 ساعت) می برد.

به استخراج واحد فولیکولی FUE می گویند. این روش با برداشتن تک تک فولیکول های مو از پشت سر، و یا جایی که بیشترین حجم وجود دارد، عمل می کند. سپس کانال های کوچک در پوست سر شما بریده شده و فولیکول مو وارد می شود. این بخش یک فرآیند دو مرحله ای است، در حالی که روش DHI این کار را در یک مرحله انجام می دهد. در ادامه با این روش نیز آشنا خواهیم شد.

 

DHI چیست؟

DHI یک روش کاشت مستقیم مو می باشد. این روش شبیه FUE است زیرا فولیکول های مو به صورت جداگانه از بانک مو برداشته می شوند. با این تفاوت که، گرافت های استخراج شده بلافاصله با ابزار خاصی به نام Choi Implanter Pen وارد پوست سر می شوند. این ابزار هم فولیکول‌های مو را از ناحیه اهداکننده به محل دریافت‌کننده برداشته و می کارد، جایی که آنها رشد کرده و موهای جدید را بازسازی می‌کنند. شاید بتوان گفت این روش بهترین روش کاشت مو به حساب می آید البته که این تکنیک ها برای همه ی افراد نتیجه یکسانی ندارند. و علاوه بر موارد ذکر شده، تجهیزات بروز و تخت کاشت مو در نتیجه عمل بسیار تاثیر گذار هستند.

 

سه روش کاشت مو

در روش DHI دیگر نیازی به تراشیدن کل سر نیست و فقط محل اهدا کننده را باید تراشید و اصلاح نمود. این روش نسبت به دیگر روش ها پیشرفته تر بوده و همچنین بالاترین میزان موفقیت را ثبت کرده است. با این تکنیک، بهبودی سریع‌تر اتفاق می افتد و نتایج را می‌توان در عرض 6 تا 12 ماه مشاهده کرد. این روش نسبت به روش های دیگر گران تر می باشد.

 

FUT چیست؟

این روش ارزان‌ترین روش در بین 3 گزینه است و با برداشتن نواری از پوست از پشت سر و سپس کشیدن تک تک فولیکول‌های مو انجام می‌شود. بر خلاف FUE و DHI، یک نوار کامل از مو به جای فولیکول های منفرد برداشته می شود. سپس سوراخ های ریزی در پوست سر ایجاد می شود و گرافت های مو وارد می شوند. با این تکنیک، میزان موفقیت FUT به اندازه FUE یا DHI نیست، زیرا اولین روشی است که برای ریزش مو ایجاد شده است، و به اندازه همتایان خود پیشرفته نیست.

 

روش انجام

در طول روش های ذکر شده، چه FUE، چه DHI یا FUT، موهای شما تراشیده می‌شود و برای کمتر شدن احساس درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. سپس فولیکول های موی شما از ناحیه اهداکننده استخراج و در محل گیرنده کاشته می شود. پس از عمل، کرم آنتی بیوتیک و بانداژ استفاده می شود.

 

 

کاشت مو

 

مراقبت های بعد

پس از عمل کاشت مو، ممکن است کمی درد خفیف احساس کنید، بنابراین داروهای مسکن و ضد التهاب توصیه می شود. همچنین بیماران باید پس از فرآیند کاشت مو از آنتی بیوتیک های تجویز شده استفاده کنند تا از عفونت های احتمالی جلوگیری شود. بیماران تا حدود 3 هفته مجاز به برس زدن موها نیستند و از پوشیدن کلاه از هر نوعی باید خودداری شود. همچنین باید حدود یک هفته از ورزش اجتناب کنید و بیماران معمولاً می توانند در عرض چند روز به زندگی عادی خود بازگردند. برای جلوگیری از بروز هر گونه عارضه، باید دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی خاص پزشک معالج را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت مو

 

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

تمامی روش های ذکر شده شما را به هدفتان می رساند ولی این شما هستید که انتخاب می کنید از کدام روش کاشت مو انجام شود. البته نظر پزشک معالج می تواند شما را در انتخاب روش مناسب کمک کند. بالاترین میزان موفقیت در سه روش بالا، متعلق به روش DHI می باشد. زیرا نسبت به دیگر روش ها دقیق تر بوده و  زخم ها به سرعت بهبود بخشیده می شوند و جای زخم ها به طور کامل از بین خواهد رفت. با این حال، هر 3 تکنیک موثر هستند و باید با پزشک خود مشورت کنید تا تعیین کنید کدام روش به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

 

 

 

سیماطب
ارسال دیدگاه